Welcome To My Blogger

RAYA----RAYA---RAYA--- AIDILFITRI
Slmat Hari Raya... Maaf Zahir & Batin
Salam.... Raya dtg lg. Setelah genap sebulan kita berpuasa, maka tiba lah masanya kita berhari raya. Ramai saudara mara kita yang berada jauh atau dekat akan kembali ke kampung halaman utk menyambut hari lebaran bersama keluarga tersyg. masa itu lah nak jumpa dgn Ibu Bapa tercinta, dah peluk dan cium tgn emak dan ayah. Nak memohon kemaafan dgn mereka. nak bermaafan bersama adik beradik, Rakan2 yg dok jauh2 yg dah lama tak jumpa tu. Tahun ni kawe sepertimana tahun2 yg lepas, kena ikut giliran lah. Tahun ni kena raya di Rumah Tok Tua lah, di Pasir Puteh. Mungkin balik hari khamis ni atau hari jumaat ni, sampailah raya yg ke 2 rasanya, sbb nak juga raya rumah kawe sendiri kan. dok leh dok lama2 nnti basi lah pulak nak raya dgn org tua kawe pulak....

Menu tahun ni kawe dok tahu lg, apa yg bakal terjadi sbb kawe serah kat org rumah kawe dgn adik2 dia aje lah, dia buat apa pun kawe ni jenis bedal aje. marilah lah apa jenis pun, yg pastinya satay tu mmg ada lah, satay daging dan satay ayam..... sapa2 yg dtg tu insyallah ada lah. sbb byk juga tu..... rasanya dekat2 dgn seribu batang juga lah. Mana2 rakan2 yg balik atau yg mmg sedia ada kat P Puteh jemput lah dtg kat rumah di Lot 99, Kg, Telosan, Pasir Puteh, Kelantan. Snng aje, (belakang balairaya seri Tanjung)


Spt mana org ramai2 yg memberi pesanan kpd rakan2 semua, supaya berhati2 di jln raya sewaktu memandu kenderaan baik yg bawa kereta atau motosikal. berhati2 lah di jlnraya ni sbb apa kecuaian kita bleh membawa padah kpd kita dan org lain, itu yg penting bg kita berhati2 di jlnraya tu....

Doa kawe kpd semua agar selamat sampai ke pangkuan keluarga tersyg...

Hati2 semasa memandu, jgn lalai, dan beringat dgn kelalaian org lain. Insyallah selamat.









1 Response
  1. Lambo Says:

    Salam...

    Dalam keghairahan menyambut kedatangannya juga, sebenarnya ramadhan beransur meninggalkan kita sebelum kembali genap putarannya.

    Tapi sisa umur makin berkurang setiap hari, kelak datangnya lagi, sempatkah kita merasa…

    "SELAMAT HARI RAYA ~ MAAF ZAHIR & BATIN"


Post a Comment

// -->
Blog Widget by khairul
  • Asmaulhusna


    Masa Itu Emas


    Mutiara Kata

    Trafic

    Jom Sembang


    Thr.fm

  • Search This Blog

    Penulis Blog

    Penulis Blog

    Tahukah Anda?

    Makanan yang seimbang amat penting untuk kesihatan badan. Di samping itu,air yang mempunyai kualiti yang tinggi juga amat penting dalam kehidupan seharian. Untuk mendapatkan kesihatan dan gaya hidup yang baik, anda perlu minum air yang bersih dari bahan tercemar, bebas daripada kuman, bahan kimia, bahan² yang berat dan pencemaran yang lain.

    Network

    Pengikut

    Webmaster

    Sponsor Theme blogger powered by khairul

    Blog Teman